Gofry bez jajek.

Miałam dziś ochotę na gofry na śniadanie. Wyciągnęłam gofrownicę, mąkę i… okazało się, że nie mam jajek. Głód żołądek ściska, więc niekoniecznie miałam ochotę iść do sklepu po brakujący składnik. Postanowiłam zaryzykować i zrobić gofry bez jajek. Wyszły przepyszne, chyba już nigdy nie będę robić tradycyjnych gofrów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Czas: 20 min

Składniki (na koszyczek gofrów):

  • 350 ml jogurtu greckiego
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 5 łyżek oleju z pestek winogron
  • ok. 0,5 szklanki wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:

  1. Wrzuć wszystkie składniki do miski i wymieszaj dokładnie łyżką (następnie można „poprawić” mikserem). Ciasto powinno być gęste, o konsystencji kremu.
  2. Rozgrzej gofrownicę i wysmaruj cienką warstwą oleju.
  3. Nałóż ciasto łyżką na rozgrzaną gofrownicę i smaż 3-5 min (w zależności od rodzaju gofrownicy).
  4. Gotowe gofry możesz podać z cukrem pudrem, owocami, dżemem lub jeść bez niczego.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Komentarze

