Sałatka ze szczawiem.

Dzieci nie lubią wielu potraw, które zajmowały stałą pozycję w przedszkolnym menu, m.in.: szpinak, wątróbka, szczawiowa. Do szpinaku przekonała mnie moja przyjaciółka, jakieś 2 lata temu i od tego czasu jestem jego wielką fanką. Wątróbka, póki co, stanowi dla mnie wyzwanie nie do przejścia. Dlatego najpierw postanowiłam się zmierzyć ze szczawiem. Nie jestem fanką zup, dlatego szczawiowa odpadła w przedbiegach, a ja postanowiłam ugryźć ten temat od innej strony. Największy problem ze szczawiem jest taki, że jest dość kwaśny i ma specyficzny posmak. Dlatego postanowiłam zneutralizować troszkę ten smak po przez połączenie ze słodyczą, jaką mają w sobie owoce i delikatnością sałaty masłowej. Ostatecznie wyszła z tego sałatka, która zajęła już stałe miejsce w moim menu do końca szczawiowego sezonu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Czas: 10 min

Składniki:

  • Szczaw
  • Sałata masłowa
  • małe pudełeczko malin
  • 2 pomarańcze
  • 2 łyżeczki miodu

Przygotowanie:

  1. Szczaw dokładnie umyj, pourywaj ogonki liści i podrzyj liście do miski.
  2. Dorzuć umyte i podarte liście sałaty masłowej i wymieszaj je razem ze szczawiem.
  3. Jedną pomarańczę obierz dokładnie, podziel na mniejsze kawałki i dodaj do sałaty ze szczawiem.
  4. Z drugiej pomarańczy wyciśnij sok i wrzuć do niego połowę malin.
  5. Resztę malin dodaj do sałatki.
  6. Do soku pomarańczowego z malinami dodaj miód i zmiksuj wszystko razem, aż powstanie lejący się sos.
  7. Polej sałatkę sosem i smacznego!

szczaw

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jedna uwaga do wpisu “Sałatka ze szczawiem.

Komentarze

